تحقیق مقاله پروژه کتاب پایان نامه پیام نور آزاد علمی کاربردی

تحقیق مقاله پروژه کتاب پایان نامه منبع درسی پیام نور آزاد علمی کاربردی پاورپوینت ورد

تحقیق مقاله پروژه کتاب پایان نامه پیام نور آزاد علمی کاربردی

تحقیق مقاله پروژه کتاب پایان نامه منبع درسی پیام نور آزاد علمی کاربردی پاورپوینت ورد

هاست ایران یا خارج از کشور

هاست ایران یا خارج از کشور  

هاست ایران یا خارج از کشور

در مبحث میزبانی وب بُعد مکان می تواند یکی از مهمترین ابعاد خرید هاست باشد. و از اساسی ترین تقسیم بندی های هاست بر اساس مکان در کشور ما، تقسیم هاست به دو دسته ی هاست ایران و هاست خارج از کشور می باشد و البته هاست خارج از کشور نیز می توان به دسته های دیگری تقسیم شود.

 

این که کدام یک از انواع هاست ایران یا خارج بهتر است می تواند بستگی به برخی شرایط داشته باشد و باید با در نظر گرفتن اینکه ما به چه نوع هاستی نیاز داریم و داشتن حداقل یک دید کلی از ویژگی های این دو نوع هاست می توان بهترین گزینه را انتخاب کرد.

کیفیت و آپ تایم شبکه
متاسفانه در ایران از نظر کیفیت، شبکه ی دسترسی به اینترنت دارای توان رقابتی چندانی با برخی از کشورها مانند کشورهای آمریکای شمالی (آمریکا و کانادا) و بعد از آن کشورهای پیشرفته ی اروپا (مانند آلمان، فرانسه و انگلیس) نیست و از این نظر دیتاسنترهای موجود در ایالات متحده ی آمریکا و کانادا در وضعیت کَیفی بسیار بالایی قرار دارند. زمان بالا بودن سرور یا در اصطلاح همان آپ تایم (uptime) سرورهای موجود در دیتاسنترهای ایرانی پایین تر و به طور میانگین 98 الی 99 درصد است در حالی که در کشورهای پیشرفته این ویژگی بسیار به صد در صد نزدیک است.

سرعت دسترسی
ویژگی سرعت دسترسی به سایت را باید از دو مکان جغرافیایی مختلف مورد قضاوت قرار داد. اگر سرور در داخل ایران باشد سرعت دسترسی به اطلاعات برای کاربران داخل ایران سریعتر از دسترسی به اطلاعات در دیتاسنترهای موجود در خارج از کشور می باشد و این بیشتر به دلیل بُعد مسافت می باشد. و البته برای کاربران هر کشور دیگری نیز دسترسی به اطلاعاتی که در دیتاسنترهای کشور خودشان قرار دارد سریعتر از دسترسی به اطلاعات موجود در خارج از کشورشان است.

قیمت
در ایران قیمت اتصال به اینترنت و پهنای باند گرانتر از بسیاری کشورهای دیگر است و همین امر روی قیمت تمام شده ی هاست در داخل ایران تاثیر زیادی می گذارد.

امنیت اطلاعات
از آنجا که سایت های دولتی و سایتهای برخی شرکتها حاوی اطلاعات حیاتی و مرتبط با منافع ملی هستند به این گونه سایت ها اکیداً توصیه می شود از هاست ایران برای میزبانی وب سایت خود استفاده نمایند.


https://kiyanserver.com/documentation/%d9%87%d8%a7%d8%b3%d8%aa-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%db%8c%d8%a7-%d8%ae%d8%a7%d8%b1%d8%ac-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1/